Social media i ich wpływ na konsumentów

Na początek firmy dość niechętnie podchodziły do kwestii reklamowania się na FB i raczej to bagatelizowały. Tylko największe brandy nie musiały szczędzić pieniędzy i powiedziały TAK w kierunku do tych rozwiązań. Przyniosło im to oczekiwany efekt i widać właśnie, że po jakimś czasie te firmy, które pierwsze zaczęły kreować swój wizerunek na Facebooku, szybko zyskały fanów i mogły uczyć się na błędach wówczas, gdy jeszcze Facebook był w powijakach.

W tej chwili nie ma już czasu na naukę, należy działać i działanie to musi być realizowane dość konsekwentnie. Im firma jest większa, tym oczywiście więcej fanów posiada i tym mocnie musi się angażować w FanPage. Im on większy, tym więcej na nim postów, zapytań, propozycji, problemów itp, a tym samym ktoś musi to wykorzystywać. Bardzo duże firmy mają osoby zatrudnione na etacie, których zadaniem jest dzień i noc wykorzystywać firmowego Facebooku. Jak wiadomo skuteczny FanPage to taki, który podejmuje z użytkownikami interakcje i dlatego konieczne jest tutaj odpowiadanie na nieomalże każdy post, pytanie itd. W pewnych sytuacjach wygląda to dosłownie groteskowo, jednakże złota maksyma mówi: zarabiaj na Facebooku dzięki angażowaniu ludzi, zupełnie inaczej się zwyczajnie nie da. Kiedy ludzie widzą, że do innych odnosicie się z szacunkiem i pomocą, są skłonni dołączyć do was i zasilić grono waszych klientów. To buduje potęgę danej firmy. W dłużej perspektywie takie niewinne narzędzie, jak FanPage, ma możliwość mieć de fakto dużą siłę oddziaływania i przebicie rodem z najlepszej kampanii reklamowej, niemniej jednak na to powinno się czasu.

Należy sprawdzić: wizerunek na facebooku.