Ładny zapach do biura

Odpowiedź ma możliwość brzmieć banalnie: bo są dużo przyjemniejsze niż zapachy brzydkie. Bo ładne zapachy poprawiają samopoczucie. Sprawiają, że czujemy się nie gorzej, że jest nam miło. Ładny zapach relaksuje i funkcjonuje kojąco. Nie bez przyczyny zapach do domu wybieramy tak, żeby się nam podobał. Musi być przyjemny, świeży, nie zbyt ostry i niemdlący. Wiele osób wybiera aromaty kwiatowe. Inni pragną owocowe. Sprzedaż odświeżaczy powietrza, olejków zapachowych i substancji, które wpływają na zapach otoczenia jest de fakto duża.

Kupuje się nie tylko zapachy do domu. Sporo osób, spędzając znacząca większość dnia w pracy, zazwyczaj kupuje zapach do biura. Tam, gdzie ładnie i bardzo miło pachnie, pracuje się wydajniej, bo człowiek czuje się całkiem dobrze. Jest wydajniejszy. Moc sprawczą zapachu stosuje się także w innych celach. Moc zapachu wykorzystują również handlowcy. W jaki sposób? W ogromnych halach handlowych, przede wszystkim w marketach i super marketach rozpyla się substancje zapachowe, które niezauważalnie wpływają na decyzje klientów. Ta taktyka to aromamarketing. Dzięki właściwym zapachom ludzie czują się zrelaksowani, odprężeni i kupują więcej. Właściwie czują się w sklepie, gdzie pachnie świeżym chlebem lub świeżymi wędlinami. Przez to maja przykładowo ochotę na jedzenie i kupują produkty, których tak de fakto nie potrzebują. I to wszystko dzięki odpowiedniemu zapachowi. Aromamarkieting wykorzystuje kilka placówek handlowych. Jest on efektywnym sposobem na podniesienie rezultatów dystrybucji.

Więcej: aromamarketing.