Projektowanie opakowań

Opakowanie każdego produktu ma niewątpliwy wpływ na sprzedaż. Wszystkie te produkty, które są sprzedawane w ładnych i bardzo dopracowanych opakowaniach, sprzedają się znacznie lepiej, niż te produkty, które mają bardzo słabe wizualnie opakowania. Firmy idealnie o tym wiedzą, zatem starają się dołożyć wszelkich starań, żeby ich projekt opakowania wyglądał specjalistycznie.



Jeżeli opakowanie przyciąga uwagę, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że klient w sklepie zechce na to opakowanie zwrócić uwagę i zakupić produkt.
To ważna kwestia, dlatego że opakowania produktów mają oczywisty wpływ na sprzedaż. Klienci dzisiaj mają do wyboru wiele rozwiązań w sklepach, w większości przypadków zwracają uwagę na opakowania, bo to one odróżniają poszczególne produkty od siebie. O ile opakowanie nie jest atrakcyjne, nie przyciąga uwagi, to klient takiego produktu nie kupi. Projekt opakowania jest więc kwestią jedyną w momencie, gdy wypuszczamy na rynek nowy produkt. Zanim zaczniemy się zastanawiać nad kwestią reklamy i kanałem promocji tego produktu, pierwszą i najważniejszą sprawą jest to, ażeby zdecydować się na zaprojektowanie odpowiedniego opakowania. Na tym nie wolno oszczędzać i to zarówno, jeśli chodzi o środki finansowe, jak i o czas. Opakowanie powinno mieć bezsporny wpływ na jakość produktu w oczach klientów. Dosłownie słabszej jakości produkt obroni się, jeśli projekt opakowania tego produktu będzie atrakcyjny. Zrobiono już wiele badań dotyczących wpływu opakowania na sposób dystrybucji konkretnych towarów i nie ulega wątpliwości, że im lepsze opakowanie, tym sprzedaż zawsze była wyższa.

Źródło: http://www.projektopakowania.eu