Rebranding, co to jest

Kiedy należy wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to fachowo zrobi. Bardzo duże firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, zatem przygotowaniem znaków logo zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to powierzyć, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który zajmuje się przygotowaniem grafik.



W sytuacji rebrandingu logo firmy wykonuje się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje wiele czasu i jest również dosyć dużym kosztem.
W tak zaistniałej okoliczności trzeba uprzednio zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej w ogólności mieć kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Bez wątpienia istotne ze względu na działanie firmy powinno być to, ażeby firma miała bardzo dobrze opracowany plan tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest takie proste. Czasami to wymaga rzeczywiście na prawdę dużo pracy. Projektowanie logo trzeba zacząć od nowa i to również nie jest wcale takie proste. Logotyp, który był poprzednio, w pewnych przypadkach nawet nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, niemniej jednak po prostu od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być ciut inne, bez wątpienia musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, ale powinno przekazywać inne wartości, o ile się zmieniły, albo posiadać inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest realnie bardzo duże.
Więcej informacji na stronie: więcej.